Followers

Monday, December 27, 2010

DAY 5 = How important you think education is?

kalau tak faham..klik sini
dari kak nisa
-
-



educations is very2 important to me n others
sebab dengan pelajaran je yang boleh tentukan kita ni menjadi manusia yang membantu / manusia yang menghantu
-
-
tapi tak semua orang fikir pelajaran itu penting
sebab mak ayah dah kaya so tak payah la nak fikir pasal study lagi sebab kalau tak ada duit minta je dekat mak ayah
but
apa yang dorang fikir adalah SALAH sama sekali
sebab belum tentu duit mak ayah tu menjamin kebahagiaan dorang
-
-
tapi bagi mereka yang susah/ yang selalu dihina sebab kekurangan
dan
nak bahagiakan mak ayah dorang
korang kena berazam untuk buktikan
* orang susah pun boleh berjaya (ramai lagi anak orang susah sambung belajar dekat luar negara biasiswa sepnuhnya oleh kerajaan)
* buktikan pada mereka yang selalu memandang rendah pada korang yang "kekurangan bukan penghalang untuk berjaya"
-
-



"Janganlah engkau berputus asa kerana putus asa itu bukanlah akhlak seorang muslim. Ketahuilah bahawa kenyataan hari ini adalah mimpi hari kelmarin dan impian hari ini adalah kenyataan hari esok."
-Imam Hassan Al-Banna

"Belajar adalah benang-benang yang membujur dalam pengalaman. Peribadi adalah benang yang melintang dalam membuat sesuatu tenunan pengetahuan praktis."
-Dr. D.J.Sehwartz

dua orang tokoh
-
-
kata2 yang membakar semangat..
so..fikir2 kan lah ye
-
-

'Ilmu penyuluh kehidupan'
'Timbalah ilmu hingga ke negeri Cina'
'Alang-alang menyeluk pekasam biarlah sampai ke pangkal lengan"


No comments: