Followers

Tuesday, June 07, 2011

Day Six - Five people who mean a lot

salam....
jom teruskan cabaranb 10 hari untuk hari ke-6
-
siapa lima orang yang paling bermakna dalam hidup saya..??
nak tau....
jom baca k..

1. Pa n ma terchenta

merekalah orang paling bermakna bagi saya...siapa yang kata mak ayah dia bukan orang penting tu..tak tau nak habak pa..la kan..
mereka tempat saya bermanja..tempat saya nak nagis..tempat yang paling baik bila saya tertekan dengan pelbagai benda...mereka adalah separuh dari nyawa dan hidup saya...mereka hembusan nafas saya setiap saat
mereka yang sentiasa memberi dorongan..mereka yang sentiasa berada disisi tak kala saya susah dan senang...mereka yang mendoakan saya...mereka yang memberi didikan kepada saya..mereka yang memaafkan saya tak kala saya terkasar bahasa dengan mereka..mereka yang penat lelah mencari rezeki untuk kesejahteraan saya....tengok kawan2 yang tak de ma n pa tu kesian...sebab dorang tak dapat nak berbakti pada ma n pa dorang...
MEREKA TIADA GALANG GANTI

2. Siblings 

mereka yang tengok jatuh bangun saya...mereka yang tengok kejayaan dan kegagalan saya..mereka yang pimpin saya bila perlu dipimpin...mereka yang memberi sokongan bila saya memerlukan sokongan..mereka yang menjaga saya bila saya dalam ketakutan dan bahaya..mereka tempat saya nak kerek2...tempat saya gurau senda...tempat saya main pukul2..cubit2..baling2 bantal....mereka yang teman saya marathon movie bila cuti..mereka yang tumpang sekaki dan sekepala tengok our fav sports "rumah saya popular dengan bola n badminton"..mereka yang ambil hantar saya dari sekolah..
mereka sayang saya tanpa syarat..mereka bantu saya tanpa balasan..mereka hanya ingin adik mereka ini berjaya dalam hidup

3. Izzah Nurasyiqin

dia orang yang paling saya sayang di kalangan kawan2 baik saya...dialah buah hati saya...pendengar setia saya selain my sys..penasihat saya..kawan saya suka duka , nagis tawa, sedih gembira..kawan saya main geletek menajang..kawan yang satu pala dengan saya dalam semua bab...bak kata kembar tak jadi saya la..hehe..4 tahun kenal dia ajar saya sebuah persahabatan yang erat..cuma dia minat komik saya minat novel..tempat saya nak manja2 kat sekolah...kawan yang banyak membantu di sekolah...walaupun tahun ni dah tak sama kelas..tapi bagi saya dialah kawan yang paling best..kawan yang tegur kesilapan saya dengan lembut..tak de orang yang leh sabar dengan kerenah saya macam dia..kawan2 saya yang lain pun saya sayang..

4. __________

5. __________


 A/P : "4 tu ada sebanarnya tapi macam tak nak je tulis..so tak yah tulis la...5 tu tak de jawapan lagi...
buat masa ni mereka di atas sahaja orang yang paling penting bagu saya...orang yang banyak memberi warna dalam kehidupan saya..."

No comments: