Followers

Friday, June 24, 2011

Kalau nak cinta dekat seseorang tu...cinta pada Pencipta kita dulu

salam semua..
hari ni nak update pasal tajuk di atas..
sebab dah beberapa hari tak update blog..sebab tak tau nak update pe lagi..
-
-
saya dapat ayat tu bila saya kenal Dia..
"sebelum nak cinta seseorang tu...cinta pada Pencipta kita dulu"
ayat yang sangat ringkas tapi bawa makdus mendalam
saya tengok muka dia..ada ketenangan dekat situ..
-
nak tau kenapa saya cakap "sebelum nak cinta seseorang itu...cinta pada Pencipta kita dulu"
sebab...andai kita dah cinta pada Pencipta kita..
kita akan cinta Dia tak melebihi cinta kita kepada yang Maha Esa dan jugak pada rasul kita..
cinta kita pada orang tu akan jadi cinta yang berlandaskan syariah Islam...
sebab antara cinta yang paling agung ialah cinta pada Pencipta kita..
-
macam saya cakap dekat entri yang ini...
kenal dia ajar saya untuk tenung diri balik....apa yang saya buat dulu...ajar saya untuk muhasabah diri...
andai kita cinta pada-NYA...insya-Allah..cinta kita sentiasa di redhai..
kita akan sentiasa berpegang pada akidah yang betul..
sentiasa ingat akan batasan pergaulan..

Cinta kau dan aku
Takkan mungkin bersatu
Untuk saat ini di dunia ini
Mungkin kita bersama
Nanti di atas sana
Biar ku setia menjaga cintamu
Selamanya

No comments: