Followers

Saturday, July 02, 2011

surat cinta buat dia...

salam bloggerz..
lama tak update blog..
so hari ni nak update..
tapi tajuk entri kali ni...sentimental...sebab hari ni rasa rindu dekat dia tersangat

Surat Cinta Buat Dia

Awak.
saya rasa rindu...adakah Allah nak uji saya dengan cara macam ni???....awak lelaki pertama yang ubah saya untuk jadi lebih baik...awak lelaki pertama yang saya ingat bila saya rasa nak nagis...awak lelaki pertama yang buat saya sanggup tunggu bertahun lamanya...awak lelaki pertama yang saya tak boleh lupa selain ayah dan abang2 saya...awal lelaki pertama yang pernah buat saya menangis sebab rindukan awak...

Awak,
kenal awak satu benda yang paling sweet dalam hidup saya...bertahun lamanya saya kenal awak...6 tahun menunggu...saya rasa...Allah je yang tau..saya cuba sayang orang lain untuk lupakan awak...tapi..saya tak boleh..tambah pulak budak laki tu dah buat saya rasa pedh sangat dekat hati ni..saya tertarik dengan awak yang penuh ilmu agama di dada...yang punya rupa paras yang cukup bagi seorang lelaki...senyuman yang membuat orang lain tenang..cukup ciri-ciri lelaki yang saya inginkan..


Awak,
kenal awak adalah satu anugerah Allah...sebab kenal awak..ajar saya setia pada yang satu...ajar saya untuk cinta dulu pada-NYA...ajar saya untuk menunggu dengan sabar..ajar saya untuk tidak lupa pada pencipta kita...ajar saya untuk lebih bersabar..ajar saya untuk memaafkan...ajar saya untuk tidak ungkit benda lama..


Awak,
saya redha kalau awak pergi sana..awak pergi untuk menuntut ilmu...u deserve to go there...ia sangat berbalaoi dengan apa yang awak usahakan bertahun lamanya...saya terima segala yang Dia berikan..andai saya dengan awak..saya bersyukur tapi kalau ditakdirkan...saya dan awak tak ada jodoh..saya terima..kerana Allah lebih mengetahui apa yang terbaik buat hambanya..saya ada satu permintaan...permintaan saya ialah...ingin lihat awak jadi Doctor produk dari Mesir


Awak,
saya tau saya tak layak untuk awak...awak lelaki yang terlalu baik...awak bijak...awak pandai..u desersomeone who is better than me..awak hampir sempurna....saya tak cukup baik untuk awak..

Ya Allah
Jika dia benar untukku
Dekatkanlah hatinya dengan hatiku
Jika dia bukan milikku
Damaikanlah hatiku
Dengan ketentuan-Mu 

Jika namamu yang ditulis di Luh Mahfuz untuk diriku,
nescaya rasa cinta itu akan Allah tanamkan di dalam diri kita...
Tugas pertamaku bukan untuk mencari dirimu tetapi untuk mensolehahkan diriku..
Sukar untuk mencari soleh dirimu andai solehahku tidak setanding dengan kesolehanmu..
Janji Allah pastiku pegang dalam misi mencari dirimu..

No comments: